15 Eylül 2014 Pazartesi

Sen Vali Değil, Çoban Olursun Ancak

Sen Vali Değil, Çoban Olursun Ancak


Halil ibrahiM KALKAN
Sen Vali Değil, Çoban Olursun Ancak Halil ibrahiM KALKAN
 
 
Hazreti Ömer Radiyallahu Anh 'uma Halifelik döneminde haftada bir gününü sadece yetim ve öksüz çocuklara ayırırdı savaşta yetim kalmış çocuklara ayırıyordu.
 
Bir gün (10 - 15 tane) çocuklar Hz. Ömer r.a etrafını sararlar ve Büyük halife çocukları öper ve onlarla oynar ve onlarla dolaşır, uzanır koca halifenin beline binerlerdi, zıp zıp oynardı.

Bir vali Hz. Ömerin yanına girdi, Elinde Bir kağıt Adam bakıyor, Hz. Ömer bütün çocuklara babalık yapıyor ve adam sordu,

- Ey Büyük halife bütün bu çocukların babası mısın.

- Büyük halife Hz. Ömer r.a hayır bunlar müslümanların çocukları...

- Ama baba gibi davranıyorsun hepsine deyince

- Hz. Ömer evet baba gibi davranıyorum dedi.

- Adam şöyle dedi benim 10 tane çocuğum var birisini bile daha bir gün böyle sevmedim dedi. 10 çocuğum var daha birini bile öpmedim dedi.

- Senin adın ne dedi, "muhure bin şube"

- Neye geldin dedi,

- Adam Vali olacağım senin imzan lazım dedi.

- Hz. Ömer sen vali mi olacaksın ? sen Vali olmazsın, Sen çoban olursun anca çoban. Çocuğunu bile öpmeyen çocuklarını sevmeyen biri çoban bile olamaz, git develere çoban ol ! senden vali olmaz...

Vallahi Ömerleri, Alileri, Osmanları, Ebubekirleri, Hüseyinleri, Hasanları Çok Sevdik ve Çok Özledik...

Rabbim bizlere bu nasihatlerden nefislerimize düşen payı almamızı nasip eylesin inşallah...

 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder