22 Eylül 2014 Pazartesi

Dünya Müminin Zindanı !


Dünya Müminin Zindanı !


Samimiyetle ALLAH diyen insan için dünya zordur..
Başını örter ayıplanır.. En yakınından en uzağına kadar..
Namaz kılar, yobaz olur.. 
Tebliğ yapar, hakarete uğrar.
Kuran okur, etrafındakiler rahatsız olur..
Her sözünde ALLAHı anar, Kuran ile konuşur.. her şey din değil sözü ile muhalefet olunur..

Her zaman yazıyorum, zor olacak ki ecir olsun.. Bütün peygamberler Allah yolunda zorluk çekmişlerdi, en büyük zorluğu çeken de Efendimiz (as) dı..
 

Gerçekten de imtihan dünyasındayız.
Siz dini yaşıyorsanız, dini yaşamayan insanlar sizin imtihanınız olur.. sabrettikçe daha çok sabretmeyi öğrenirsiniz.. Bu yolda önünüze çıkan her engel, size daha çok şevk verir.


Rabbimiz ayetinde buyuruyor:

Senden önce de peygamberlerden hiçbirini yollamadık ki onlar, yemek yememiş, sokaklarda gezmemiş olsunlar ve biz, sizin bir kısmınızı, bir kısmınızla denedik, bakalım dayanacak mısınız?
 Ve Rabbin, her şeyi görür.
Furkan- 20

Resulullah Efendimiz (as):

“Dünya müminin zindanı, kâfirin cennetidir.”1 buyurmuşlardır.

Katâde bin Nu'man (R.A.)dan rivayete göre  Efendimiz:

“Allah Cebrail'i, bana gönderdiği suretlerin en güzelinde indirdi. Cebrail şöyle dedi: "Ey Muhammed, yüce Allah sana selâm söylüyor ve şöyle buyuruyor:

“Ben dünyaya dostlarım için acı, bulanık, dar ve sıkıntılı olmasını vahyettim. Tâ ki, Bana kavuşmayı özlesinler. Ben dünyayı dostlarım için bir zindan, düşmanlarım için de bir Cennet olarak yarattım.”2

(1) Müslim, Zühd: 1; Tirmizî, Zühd: 16; İbni Mâce, Zühd: 3; Müsned, 2:197,323
(2) Suyuti, Camiussagir, 3:53, No:2723, (1484)

Dünya hayatında çekilen her çile, sabır ile karşılanırsa.. Allah'a yaklaşma vesiledir.. Mümin ALlah'a kavuşma arzusunda olduğu için dünya hayatı zindan gibidir, bir an önce ahirete gidip, Rabbinin cemaili ile mükafatlandırılmak ister.. ahirete nispet dünya müminin zindandır.. 

Yoksa mümin bu dünyada zahiren zindanda görünse de ruhen cennetde gibi yaşar.. Rabbinin ruhuna yaşattığı güzellikler, kelimelerle tarif dahi edemez.. 

İnanmayanlar, yarın hesap vereceği bilincinde olmayanlar ise, ahiret gerçeğini bilmediklerinden.. geçici dünyayı kendilerine cennet yapmışlardır..

İçimde kalmasın şu ilaveyi de yapmak isterim :)
Acaba bugün samimi dindarları ayıplayanlar, acaba yarın ahiretde onlarla birlikte olmaya olan ALLAH izin verir mi? diye ben düşünmeden edemiyorum..

Gülümce Yıldız.. 19-09-2014


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder