30 Mart 2015 Pazartesi

Ben haksızım deyin!

Ben haksızım deyin!

Açıkbaş Mahmut Efendi “rahmetullahi aleyh”, Anadolu Velilerindendir.
1600’lü yıllarda yaşayıp, Bursa’da vefat etti. ...

 Bir grup genç bir gün bu mübarek zata gelip;
- Hocam, bize nasihat eder misiniz, dediler.

Onlara sevgiyle bakıp;
- Evlatlar! İnsanların kaybettiğini bulmaya çalışın, buyurdu.

Anlamayıp sordular:
- O nedir ki efendim?
- Sevgi ve samimiyet. Sertlikle bir yere varamazsınız.

Sonra buyurdu ki:
- Herhangi biriyle bir ihtilafa düşerseniz, “Ben haksızım” deyin.

Bunu da anlamadılar:
- Hikmeti ne efendim?
- Peygamber efendimiz aleyhisselamın müjdesi var çünkü.

- Nasıl bir müjde efendim?
- Böyle yapana, yani münakaşa etmeyip, “Sen haklısın” diyene, Cennette köşk verileceğini müjdeliyor Efendimiz aleyhisselam, üstelik, “Kefili de benim” buyuruyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder