31 Mart 2015 Salı

Günün Menkıbesi: Dünya üç gündür

Günün Menkıbesi: Dünya üç gündür
 

Abdürrahim Tırsi “rahmetullahi aleyh”, Anadolu Velilerindendir.

1500lü yıllarda yaşadı.
Kabr-i şerifi İznik’tedir.

Bir genç, nasihat istedi bu Veliden.

Buyurdu ki:
- Dünya üç gündür evladım. Dün, bugün ve yarın.

Ve ekledi:
- Dün geçti. Yarın henüz gelmedi. Asıl sermayen bugündür. Ne yapacaksan bugün yap.


Edep, haddini bilmektir

Bir genç de bu zata gelerek;
- Efendim, edep nedir? diye sordu bir gün.

Cevabında,
- Edep, haddini bilmektir, buyurdu. Yani İslam’ın çizdiği hududa riayet etmektir.

Ve daha açıkladı:
- Allahü teâlânın emir ve yasaklarını gözetmekten daha üstün edep yoktur ve olamaz.

Aynı genç sordu yine:
- En akıllı insan kimdir hocam?
- Kendisini ateşten kurtarandır.

- Hangi ateşten efendim?
- “Cehennem ateşi”nden tabii ki.

Ve ekledi:
- Kendisini yanmaktan kurtaramayana hiç akıllı denilir mi evladım?

Genç başını salladı.
- Anladım efendim.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder