18 Mart 2015 Çarşamba

Günün Menkıbesi: Bana da verilir mi?

Günün Menkıbesi: Bana da verilir mi?
 

Yine genç bir yahudi vardı zaman-ı saadette.
Güzel ve yakışıklıydı.

İman etmese de, zaman zaman Peygamber efendimiz aleyhisselamın yanına gelir, dinlerdi sohbeti.
Bir gün yine gelmişti.

Efendimiz aleyhisselam, o gün yeni inmiş olan bir âyet-i kerimeyi okuyordu sahabeye.
Mealen; “Müminlere Cennette huriler verilecek” buyuruluyordu bu âyette.

Genç yahudi dinleyip çok duygulandı.
Ve sordu Efendimiz aleyhisselama:

- Cennette huri mi verilecek?
- Evet.
- İman edersem, bana da verilir mi onlardan?
- Elbette.
- Peki, sen kefil olur musun?
- Olurum, Hem de yetmiş tanesine.
Genç çok sevinmişti.
“Şehadet”i okuyup, Müslüman oldu.

Çok geçmeden de vefat etti.
Efendimiz aleyhisselam, gencin namazını kılıp, bizzat kabre indirdiler.

Ama gecikerek çıktılar kabirden.
Terlemiş ve mübarek gömleği yırtılmıştı.

Eshab-ı kiram merakla sordu:
- Bu ne haldir ya Resulallah?

Efendimiz aleyhisselam izah ettiler:
- Genci kabre indirince, yüzlerce huri geldi, beni seç, beni seç diyorlardı. Bu yüzden geciktim, gömleğim de yırtıldı bu arada.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder