22 Mayıs 2015 Cuma

Efkan Vural - Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-81

Efkan Vural - Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-81

SEVGİLİ EFKAN HOCAM Milliyet Blog'daki Yazı dizisine ÖZETLEYEREK ŞÖYLE DEVAM ETMİŞ... 

SEVGİLİ EFKAN HOCAM , YAZIDAKİ KONULARI YİNE KISACA MADDELER HALİNDE ÖZETLEMİŞ AŞAĞIDAKİ YAZININ SONUNDA...

Allah razı olsun hocam... Sizi çok seviyorum canım hocam...

Sevgili Efkan hocam kendisinden bahsettiğim bölümleri yazılardan çıkartmış. Kendisi benim en iyi dostum, akıl danıştığım büyüğüm, kendime örnek aldığım mütevazi, dürüst, ahlaklı, dindar, çalışkan, Allah'ın -inşallah- salih bir kuludur.

Benim namaza başlamama vesile oldu, yani beni Rabbimle buluşturdu. Allah ebediyyen razı olsun.
Allah bizleri sevdiklerimizle birlikte cennette de komşu etsin.

YALNIZ ŞUNU BELİRMEK İSTİYORUM. BEN BUNLARI YAYINLARKEN EFKAN HOCAMA HEP ŞUNU DEMİŞİMDİR:

HOCAM UTANIYORUM, İNŞALLAH BİRGÜN VUSLAT OLUNCA BUNLARI YAYINLAMAN DAHA GÜZEL OLMAZ MI?
OLSUN CELAL SEN MERAK ETME, SEN ÖLÜRSEN YİNE YAYINLARIM... DİYOR.

Çok emek harcayıp özet haline  getirmişsiniz. İyi ki varsınız hocam, bizi komşu yapana hamdolsun...

http://blog.milliyet.com.tr/her-seye-ragmen-yasamak-cok-guzel-81/Blog/?BlogNo=499858

Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-81


Her şeye rağmen yaşamak çok güzel-81
 
 

 Celal ÇELİK’in hayata dair, ahlaki, dini ve felsefi yorumlarını yayınladığım yazı dizisini, sevgili Celal ÇELİK’in tüm yazılarını yeniden gözden geçirerek kısa ve öz olarak özet şeklinde sizlere sunmaya devam ediyorum.

Ölüm

Biliyorum ölüm soğuk bir kelime, fakat hadisten biliyoruz ki, ölümü düşünmek ibadettir. Dünyanın geçiciliğini hatırlatıp tefekkür sevabı kazandırır.

Kimisi trafik kazasından, kanserden, kalp krizinden, kimisi yangından, selden, depremden, kimisi kavgadan veya cinayetten ölüyor ve dünya ile irtibatı sona eriyor. Velhasıl bir sebep oluyor ve Azrail AS gelip ruhumuzu kabzediyor.

Şehitlik

Neden şehitlik mi istiyorum?

Çünkü amel defterim açılmadan ve hesaba çekilmeden cennete gitmek istiyorum. Defterim açılırsa, ömrümün hesabını vermekten korkuyorum. Şehitler bigayri hisab (hesapsız) cennete giderler.

Son 11 yılım dışında, epey namaz borcum var. Olan ibadetlerim ise, yüzüme mi çarpılır bilmiyorum. Defterim açılırsa sorulan sorulara cevap veremem, Allah’a mahcup olurum. Neden Kuran okumadın, neden sürekli TV, internet, maç... boşa zaman geçirdin, neden, neden, neden...

İnşallah ben de şehitler zümresine dahil olurum. Atalarımızın gayesi de şehit olmaktı. Fatih, böyle askerlerle İstanbul’u fethetti. Onlar bu Hadis-i Şerif’i biliyorlardı ki, şehitliği arzuluyorlardı:

“Bir müslüman şehitliği arzulamadan ölürse, münafıklık alameti üzerine ölmüş olur.”

Düşünün, Çanakkale’desiniz. Empati yapın, kendinizi onların yerine koyun. Karşınızda yüz kişi tüfeklerini sana doğrulmuş, öleceğini bile bile üstlerine koşuyorsun... Yapabilir misiniz?

Biz bu ruhu kaydettik ama bilinçli, ahlaklı, imanlı yeni bir nesil geliyor, inşallah...

Allah’ım bana da şehitlik nasip et ki, beni salihlere kat.

Komşu

İyi komşu aramayın, siz iyi komşu olun. Zaten o zaman komşularınızda sizin iyi komşuluğunuza aynen karşılık verirler ve aranızdaki muhabbet artar.

Misafirliğe gittiğim bazı apartmanlarda gözlemlediğim şey, birbirimize selam bile vermiyoruz. Oysa biliyorsunuz bir hadiste Peygamberimiz SAV selamlaşmayı tavsiye etmişti.

Geçen Cuma, bana selam vermeyen birine selam verdim ve sohbete başladım. Nasılsın, nerelisin, ne iş yapıyorsun derken muhabbet koyulaştı. Nerdeyse adam beni evine yemeğe çağıracak. Anladım ki, aslında milletimiz muhabbet istiyor.

Celal ÇELİK’in yukardaki yazısından hareketle şu sonuçlara varabiliriz.

1- Ölümü sık sık düşünmeliyiz. Dünyada yaptıklarımızdan hesaba çekileceğimizi hiçbir zaman unutmamalıyız.

2- Şehitlik Yüce bir makamdır. Şehitliği arzulamalıyız.

3- Çanakkale savaşını kazanan atalarımızın tek düşüncesi vatanı korumak ve vatan uğruna şehit olmaktı.

4- Dinimizde komşuluk ilişkileri çok önemlidir. Komşu hakkına riayet etmeliyiz. İyi komşu aramak yerine iyi bir komşu olmaya çalışmalıyız.

5- Herkesle iyi ilişkiler içinde olmalıyız. Hiçbir kimseyi düşüncesi, inancı ve siyasi anlayışı nedeniyle ayırıma tabi tutmamalıyız. Herkese höşgörülü davranmalıyız.
 
Efkan Vural

  (Devam edecek)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder