15 Mayıs 2015 Cuma

Günün Menkıbesi: Durun, ben hallederim!

Günün Menkıbesi: Durun, ben hallederim!
 

Efendimiz aleyhisselam on yaşlarında idi.
Bir gün amcalarından Zübeyr ile bir kervana katılıp, sefere çıktılar.

Az sonra bir dere çıktı önlerine.
Sudan geçeceklerdi, ama ne mümkün.

Oracıkta azgın bir deve peydahlanmış, yol vermiyordu kervana.
Kaç defa teşebbüs ettilerse de neticesiz kaldı.

Kervandakiler durumu istişare ettikten sonra karar verdiler:
- Geri dönüyoruz!

Tam dönüyorlardı ki, Alemlerin Efendisi yetişti imdada:
- Durun! Ben hallederim!Ve devesinden inip, o hırçın deveye yaklaştı.
Herkes korku ile ona bakarken bindi üzerine.
Hayret, o azgın deve yumuşamıştı birden.

Uysal ve itaatliydi artık.
Üzerinde olanın kim olduğunun şuurundaydı sanki.

Ölçülü adımlarla başladı suda yürümeye.
Kervan da arkasından tabii.

Karşı kıyıya varınca durdu.
Ve uslu uslu çekildi bir kenara.

Efendimiz aleyhisselam ondan inip kendi devesine bindi.
Ve kervan devam etti yoluna.

Ben gelmiyorum!
Yine Alemlerin Efendisi on onbir yaşlarında idi ki, bir hadise oldu.

Şöyle ki;
Mekke’de koca bir put vardı o devirde.

İsmi “Bevane” idi.

Kureyş müşrikleri senede bir gün onun yanında toplanır, ona ibadet ederlerdi.
İşte o gün gelmiş, bütün Kureyş halkı o putun bulunduğu yere gidiyordu akın akın.

Ebu Talip, Efendimiz aleyhisselama baktı:
- Haydi yeğenim, biz de Bevaneye gidiyoruz!

O Serverin yüzü asıldı:
- Ben gelmiyorum!
Bunun üzerine Ebu Talip ve akrabaları incinip kırıldılar.
Bu sefer Efendimiz aleyhisselam üzüldü.

Ve istemeyerek kabul etti tekliflerini.
- Pekala geliyorum! dedi.

Şöyle bir görünüp gelecekti.
Hani gönülleri olsun diye.

Ancak Bevane putuna yaklaştıklarında Efendimiz aleyhisselam ortadan kayboldu birden.

Etrafa dağılıp aradılar.
Ama yoktu hiçbir yerde.

Merak ve endişe içinde dönmesini bekliyorlardı ki, birden çıktı ortaya.

Ebu Talip sevinçle koşup sarıldı yeğenine:
- Neredeydin? Çok merak ettik.

Efendimiz aleyhisselam anlattılar:
- Amcacığım, ben o putun yanına gidiyordum ki, uzun boylu ve çok heybetli biri çıktı önüme. Ve şiddetle “Dur ya Muhammed! Yaklaşma ona sakın! Sen, o putları kırmak için dünyaya geldin!” diye seslendi.

Onun, meleklerden biri olduğunu zannediyorum.
Bu ilahi ikâz üzerine ayrıldım oradan.
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder